Bajaderka


Znalazlam na Onecie przepis na bajaderkę. Moja rodzina jest bajaderkożerna, wiec postanowilam zrobić ją dla nich. Nie bawilam się w kulki, tylko masę wrzuciłam do michy, a potem zrobilam polewę i polałam całość.

Rodzina rzuciła sie od razu na deser. Ćwiartke spałaszowali przy pierwszym podejściu :)


Więc do rzeczy:

80-90 dag pokruszonych ciastek/herbatnikow/resztek ciast (ja użylam zwykle biszkopty okrągle)
po pół szklanki mleka, cukru
słoik dżemu, marmolady lub powideł (ja miałam własnej roboty jeżynowy ;) )
1/2 kostki miękkiego masła
olejek rumowy, rum lub amaretto (u nas olejek ze względu na dzieci)
3-4 łyżki nutelli
4 łyżki kakao
pokruszone orzechy, migdaly, wiórki kokosowe

Ciastka zmieliłam na piasek, (część zostawiłam w większych kawalkach, ale to był błąd)

Mleko, cukier, masło i kakao do garnka i zagrzać do roztopienia i połączenia składników. Kiedy przestygnie mieszamy ja z ciastkami, dzemem, nutella i olejkiem.

Dodajemy po 1-2 lyzki bakalii i calosc ugniesc na jednolita mase.

Tak jak pisalam wczesniej całość włożylam do miski i po chwili wyłożylam na talerz.
Polałam polewa. Jeśli masa jest zbyt mokra mozna ja na chwile wlozyc do lodowki lub poprostu dosypac ciastek.

POLEWA:

4 łyżki cukru
2 łyżki slodkiej śmietany (ja dalam mleko)
3 łyzki kakao
6 dag masła
1 lyzeczka zelatyny

zelatyne namoczyc w niewielkiej ilości wody, aby napeczniala.
Maslo, cukier, kakao i smietane rozpuscic w garnku na wolnym ogniu
Gdy masa sie zagotuje, dodajemy zelatyne.
Wszystkie skladniki dokładnie wymieszac.
Gdy polewa troche przestygnie wylać na ciasto.

Polewa jest o tyle fajna, że tężeje, ale jednoczesnie nie lamie sie przy krojeniu, nie brudzi rąk no i jest niesamowicie blyszczaca.

Komentarze

  1. o rany, to jest dopiero bomba kaloryczna! A rodzinak palaszowala, bo nie czesto mozna jesc bajaderke z dzemem jezynowym!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety tak, dlatego przechodze koło tego i tylko połykam ślinke...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty