Ciasto 3 bit


Znów kalorycznie i mega slodko, ale urodziny meża w koncu zobowiazuja ;)

W internecie krąży sporo przepisow na to ciasto, wiec wypośrodkowałam i zrobiłam je tak:

herbatniki lebnitz (ja tym razem miałam te zwykle bebe i tez było dobre )
mleko skondensowane slodzone
2 budynie śmietankowe bez cukru
4 łyżki cukru
0,5 kosztki masła/margaryny
0,5 l mleka
0,5 l śmietany kremówki
2 łyżeczki żelatyny
Czekolada

Mleko w puszce gotujemy 1,5 - 2 godzin. Trzeba pilnować żeby cały czas było pod wodą (to ważne, inaczej może rozerwac puszkę). Po ugotowaniu czekamy aż zupelnie wystygnie i dopiero otwieramy (inaczej róznica cisnień spowoduje wyciek karmelu i poparzenia na naszych rękach i nie tylko :/ )

Robimy gęsty budyń. 2op. budyniu + 0,5l mleka+cukier
Po wystygnięciu, ucieramy z maslem/margaryną

Z kremowki robimy bitą śmietane. Mieszany z rozpuszczoną żelatyna

I teraz tak:

Na spód blachy układamy warstwę herbatników, na to wylewamy karmel. Na karmel, druga warstwa herbatników, na to masa budyniowa, trzecia warstwa herbatników, bita smietana.

Co do czekolady. Przepisy podają żeby mleczną rozpuscic i zrobić esy-floresy na smietanie, ale ciasto jest samo w sobie slodkie wiec ja używam gorzkiej czekolady, która delikatnie łamie smak całości. Niektórzy zeby ciasto było mniej słodkie na druga i trzecią warstwę używają krakersow zamiast herbatników (ja jeszcze nie próbowalam). No i z racji lenistwa (znaczy oszczędzania energii ) nie rozpuszczam czekolady tylko tre na tarce


Komentarze

Popularne posty