Musaka z wołowiną

80 dag ziemniakow
40 dag mielonej wołowiny
2 cebule
3 pomidory
2-3 papryki (mogą być różnokolorowe)
3/4 szklanki mleka
2-3 żółtka
5 dag startego żółtego sera
3 lyzki masła
2 lyżki oliwy
2 ząbki czosnku
zioła prowansalskie
mielona gałka muszkatołowa
sól, pieprz

mieloną wołowinę smazyc na rozgrzanej oliwie, mieszając aż zbrązowieje. Dodać obrane i posiekane cebule oraz czosnek. Smazyć 3 minuty. Wymieszać z pokrojonymi w kostke paprykami oraz obranymi i pokrojonymi pomidorami. Doprawic do smaku solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Dusić na wolnym ogniu, pod przykryciem ok 20 min

W tym czasie obrać ziemniaki i ugotować w osolonej wodzie, odcedzić i zemleć (ja przecisłam przez praskę do ziemniakow). Dodac 2 lyżki masla, mleko, żółtka, i starty ser (łyżkę sera odłożyć). Doprawić gałką muszkatołową i pieprzem. Wymieszać.

Naczynie do zapiekania wysmarować lyżką masła. Na dnie ułozyć polowę ziemniakow, na nich wołowine i przyktyć resztą puree ziemniaczanego. Posypać łyżką startego sera. Zapiekać 30 min w temp 170 - 180 st.C
Ok. 4 porcji przygotowanie - 70 min
Przepis znalazlam w dodatku do pani domu nr2(77)/2009

Robilam to pierwszy raz i jeśli macie naczynie do zapiekania niezbyt duże, to ta ilość ziemniakow wystarczy, ja niestety mam większe i na drugi raz musze zrobić z podwójnej ilości kartofli, bo mięsa wystarczyło, a ziemniakow prawie mi brakło

Komentarze

Popularne posty